Kvotering på jobbet

massageI Japan måste företagen anställa en viss kvot handikappade, 2% av de anställda – en kvotering som inte är helt fel.

Och ännu bättre när man lyckas med en så optimal lösning som att anställa synskadade massörer som ger stela kontorskroppar massage. Riktigt bra!

Om swedenmeetsjapan

Jag är en svenska som bor tillsammans med min man och våra två pojkar i Kobe/Japan. Mitt liv är en upptäcktsfärd av vardagens små och stora händelser här i mitt nya land, trädgård, bambu/gräs/japanska lönnar, vackra saker, mat och vin, mammamys, fotografering och arbete såklart.
Detta inlägg publicerades i Japansk vardag. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kvotering på jobbet

  1. Mamma skriver:

    Det sista låter fantastiskt! Du utnyttjar väl det, hoppas jag.

Lämna en kommentar